Wielokrotnie słyszę, widzę i czytam o znaczeniu atmosfery w pracy. O tym, kiedy poszczególnym pracownikom lub całym zespołom pracuje się najlepiej. Co takiego decyduje o tym, że warunki pracy, w kontekście atmosfery, są dobre. Nie akceptowalne, ale właśnie dobre. Pozwalające na dobrą, efektywną pracę, która nie spędza snu z powiek i nie powoduje ścisku w żołądku.
Kto i jakie warunki powinien spełnić, żeby osiągnąć takie rezultaty?
W mojej ocenie nikt inny, jak osoba stojąca na czele organizacji. To właściciel, czy też osoba zarządzająca przedsiębiorstwem jest w pierwszej kolejności odpowiedzialna za ustalenie standardów mających bezpośredni i pośredni wpływ na atmosferę.
Takie standardy następnie powinny być kopiowane w dół dla całej firmy.
Kolejnymi osobami są poszczególni menedżerowie i w końcu wszyscy pracownicy.
W całej swojej zawodowej karierze miałem przyjemność pracować w dobrych warunkach i dobrej atmosferze. Miałem także i mam nadal przyjemność tworzyć zespół, który w takich warunkach pracuje.
Może to wydawać się lekko wyidealizowane i zapewne częściowo może takie być. Dlaczego? Bo nie ma ludzi idealnych. Nie ma idealnych szefów i idealnych pracowników. Co za tym idzie, zdarzają się dni gorsze dla wszystkich. Wtedy ważne by wytrwać w przekonaniu i ze świadomością, że to sytuacja przejściowa, krótkotrwała. Zawsze i wszędzie obowiązuje cykl o zmiennej amplitudzie nastrojów, formy, energii, itd.
Ważne aby koncentrować się na istotnych rzeczach i w taki sposób na nie wpływać, aby cały organizm, jakim jest firma, dział, czy zespól, pracowały efektywnie w dobrych warunkach i takiej też atmosferze.
Poczytaj, ale i posłuchaj, bo w podcaście zwykle więcej usłyszysz niż tutaj przeczytasz 🙂
Jak słuchać podcastu:
Podcastów możesz słuchać na urządzeniach mobilnych oraz bezpośrednio ze strony www.
Poniżej linki do najpopularniejszych aplikacji i metod umożliwiających odsłuch:
Ważne funkcje, to możliwość przyspieszania odsłuchu, co pozwala w krótszym czasie odsłuchać więcej treści. Uwaga – dla wyższych prędkości wymagane jest większe skupienie na słuchanych treściach. Bez tego można w krótkim czasie ominąć wartościową część odcinka.
Co istotne dla słuchaczy…
Warto wspomagać twórców i oceniać ciekawy i wartościowy podcast.
Przyznajemy odpowiednią ilość gwiazdek (maksymalna ilość to najwyższa ocena), a także dodajemy komentarz, który dodatkowo będzie motywował twórcę oraz wpływał na lepszą dostępność podcastu dla innych zainteresowanych podobną tematyką.
Możesz mnie wesprzesz?
Po długich namysłach zdecydowałem się założyć profil na Patronite.pl.
Dzięki Patronite możecie budować bliskie relacje z twórcami, a także może kiedyś stać się partnerami w biznesie.
W patronite budowanie relacje opiera się na prostej zasadzie subskrypcji finansowej, dlatego jeśli uznasz materiał za wartościowy zechciej mnie wesprzeć. Z góry serdecznie dziękuję!
Wejdź proszę na mój profil w serwisie Patronite: Patronite

Możesz także przeczytać w tym wpisie, dlaczego podjąłem taką decyzję.
Atmosfera panująca w miejscu pracy jest ogromnie ważna. Nie wiem nawet, czy nie najważniejsza. Gdy dołączyłam do zespołu w moim miejscu pracy, atmosfera była fatalna, przez co i efekty nie były zbyt dobre. Teraz sytuacja jest zupełnie inna.
Cieszę się, że udało się poprawić atmosferę i pracuje się Wam lepiej 🙂
Mój mąż zmienić pracę w dużej mierze właśnie przez atmosferę w tej starej. Teraz często powtarza o nowej 'lubię tę firmę!’ 🙂
Rewelacja! Cieszę się, że atmosfera w obecnym miejscu pracy jest dużo lepsza 🙂
Dobra atmosfera w miejscu pracy jest bardzo ważna, a może nawet najważniejsza.
Tak. Jest bardzo ważna. Dla mnie również 😊
W pracy atmosfera każdemu się udziela, dlatego warto o nią zadbać. By była zdrowa, normalna, przyjazna i jak w domu się poczuć. Tak mam aktualnie i się cieszę z tego ogromnie.
Masz rację, że się udziela. Cieszę się, że masz dobrą atmosferę pracy 🙂
Warunki i atmosfera w pracy to podstawa
Właśnie…
To podstawa, a jednak tak często o tym zapominamy.
Gratuluję pomysłu na podkasty, za chwilę przeskakuję na kolejny 😉
Dziękuję i polecam się na przyszłość 😉
Lubię „własne doświadczenia”. Wyżej oceniam, niż „cytaty”.
Kwestią zbudowanego zaufania jest to czy „jak mogę ci pomoc” nie jest „pokaż mi swoją słabość”. Ja daję sobie prawo do niewiedzy i nie obawiam się pytać, bo „mam prawo wiedzieć więcej”.
Trochę mi to przypomina akwarium. Jeśli woda jest zepsuta… w pewnym momencie ryby zdechną lub wyskoczą.
Gratuluję podcastu!
Kapitalny komentarz. Bardzo dziękuję 😀
Zdarzało mi się rzucić pracę, dobrze płatną dodam, nie mając nic w zanadrzu, bo atmosfera była słaba.
Co potwierdza, jak bardzo jest to ważne. Dziękuję 🙂
Ciekawy tekst. W mojej pracy atmosfera jest raczej dobra. Zawsze staram się żeby moje samopoczucie czy stresy prywatne nie wpływały na to co i jak robię w pracy. Ale niestety wielu uważa, że jak mają zły dzień to im wszystko wolno.
Dziękuję 🙂