Jak słuchać, żeby usłyszeć

Komunikacja!

To słowo, które często przewija się, jako główny sprawca problemów w relacjach i firmach. Zatem w odpowiedzi na ten fakt rynek szkoleń dostosował swoją ofertę, ale czy na pewno?
Większość oferuje pracę nad sposobem i formą wysyłania komunikatów, co w sumie jest dobre. Mało która oferta zakłada w ramach szkolenia, doskonalenie umiejętności słuchania, która jest równie ważna.

Dlatego w tym odcinku dowiecie się, jak pracować nad umiejętnością słuchania, bo tym zajmuje się mój gość – Krzysztof Głowacki.

Krzysztofa miałem okazję słuchać podczas jego prelekcji na wydarzeniu LinkedIn Local w Poznaniu. Jeśli słuchasz tego podcastu, to wiesz, że to już kolejny gość poznany przy tej okazji, co może stanowić zachętę do wzięcia udziału w tego typu spotkaniach.

Spodobało mi się co i w jaki sposób mówił Krzysztof i już wtedy przyszedł mi do głowy ten pomysł. Z czasem okazało się, że podobna myśl wykiełkowała w głowie Krzyśka.
Później już tylko umówienie spotkania, zgranie terminów, miejsca i proszę. Nagranie gotowe i bardzo ciekawią mnie Wasze wrażenia po przesłuchaniu. Koniecznie piszcie w komentarzach, co dało Wam wysłuchanie naszej rozmowy.

Emocje i nie tylko

Poruszaliśmy także tematy związane z emocjami, zdolnością ich nazywania i świadomego reagowania na innych.

Bardzo podoba mi się spokój w głosie Krzysztofa. To wręcz zmusza do słuchania, do skupiania się na wypowiadanych treściach.

 

Aktualizacja 24.10.2019:

Krzysztof uruchomił kurs słuchania, który dostępny jest pod poniższym linkiem:
http://kursy.sztukasluchania.pl/product/sztuka-sluchania-kurs-online/
Kurs kosztuje 299 zł i jest wart swojej ceny. Jednak dla słuchaczy podcastu Krzysztof przygotował 15% RABAT, a ja w ramach afiliacji namawiam do skorzystania z tej okazji.
Zainteresowani?
Klikajcie w link i w zaznaczonym polu wprowadzacie kod rabatowy: podcastRODK

 

Dziękuję!

 

Krzysztof rekomenduje:
Po prostu słuchaj. Sztuka porozumienia. – Mark Goulston
Zatracona sztuka słuchania – Michael P. Nichols
JAK BYĆ DOBRYM SPRZEDAWCĄ –  Pink Daniel H.
https://www.youtube.com/watch?v=cSohjlYQI2A – mowa na TED „pięć dróg do lepszego słuchania”
Mistrzowie sprzedaży – jak oni to robią – Bosworth Michael, Zoldan Ben

 

Krzysztof w sieci:
https://www.sztukasluchania.pl/
https://www.facebook.com/sztukasluchania/

 

Jak słuchać podcastu:

Podcastów możesz słuchać na urządzeniach mobilnych oraz bezpośrednio ze strony www.
Poniżej linki do najpopularniejszych aplikacji i metod umożliwiających odsłuch:

ANDROID

SPOTIFY

ITUNES

GOOGLE PODCASTS

SPREAKER

STITCHER

CASTBOX

YOUTUBE

Ważne funkcje, to możliwość przyspieszania odsłuchu, co pozwala w krótszym czasie odsłuchać więcej treści. Uwaga – dla wyższych prędkości wymagane jest większe skupienie na słuchanych treściach. Bez tego można w krótkim czasie ominąć wartościową część odcinka.

Co istotne dla słuchaczy…

Warto wspomagać twórców i oceniać ciekawy i wartościowy podcast.
Przyznajemy odpowiednią ilość gwiazdek (maksymalna ilość to najwyższa ocena), a także dodajemy komentarz, który dodatkowo będzie motywował twórcę oraz wpływał na lepszą dostępność podcastu dla innych zainteresowanych podobną tematyką.

Wejdź proszę na mój profil w serwisie Patronite: https://patronite.pl/RODK

Miłego słuchania

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

8 komentarzy dla “Jak słuchać, żeby usłyszeć”

  1. Dziękuję za wymienienie LinkedIn Local w Poznaniu. Zapraszam serdecznie na spotkania, bo można spotkać wiele interesujących osób.

    1. Dokładnie!
      LinkedIn Local to wydarzenie, które warto odwiedzić!
      Dzięki temu mam ciekawych rozmówców do podcastu 🙂

  2. Aktywne słuchanie i reagowanie na potrzeby rozmówcy to niestety rzadko spotykana cecha. A to właśnie charakteryzuje naprawdę skutecznego sprzedawcę.

    1. Myślę, że to charakteryzuje skupionego, uważnego i empatycznego człowieka. W dzisiejszych czasach warto się zatrzymać i na prawdę szczerze posłuchać drugiego człowieka.

  3. Problem jest taki ,że rzeczywiście ludzie nie sluchają siebie, nie wiedzą jak przekazywać informacje albo zanudzają śmiertelnie słuchających 🙂

    1. To wpływ naszych czasów dlatego zachęcam do zwolnienia, zatrzymania się na chwilę i posłuchania z uwagą i w skupieniu. Ze szczerą chęcią usłyszenia.

  4. W wolnej chwili wieczorem chętnie posłucham, lubię zagadnienia związane z komunikacją, chętnie obserwuję, jak zmieniają się jej kanały.

    1. Tym razem powrót do podstaw. Słuchanie i słyszenie to zdolność elementarna 🙂