Mit pokoleń i roboty

Zwykło się mówić, że „z tej młodzieży to nic nie będzie”.

Tak mawiają chyba każde starsze pokolenia. Dlaczego?
Bo większość starszych w oparciu o własne doświadczenia, sukcesy i porażki, przyglądając się młodszym pokoleniom, dochodzi do takich refleksji. Sam nie obroniłem się przed podobnymi myślami.

Na szczęście na codzień pracuję z bardzo przekrojowymi zespołami i obserwuję ich zachowanie. Wiem, że za motywację i jakość pracy nie odpowiada metryka, a coś zupełnie innego od wychowania zaczynając. Dlatego jeśli masz w zespole młodzież, to obserwuj i ucz się od nich. Jeśli uznają, że mogą się nauczyć od Ciebie, to z pewnością zwrócą się o to do Ciebie.

Rozmowa z moim gościem Andrzejem Moskalikiem toczyła się jednak wokół zupełnie innych tematów, a młodzież pojawiła się z uwagi na fakt, iż mamy dzieciaki w podobnym wieku.

Andrzej jest Dyrektorem ds. Współpracy z Klientami oraz Członkiem Zarządu SNP – globalnego lidera w dziedzinie transformacji biznesowych oraz partnera SAP wdrażającego rozwiązania wspomagające procesy biznesowe – to zobowiązuje.

Lubię, kiedy moi goście dzielą się swoimi pasjami i doświadczeniem. To jest niesamowite!

Andrzej bardzo chętnie opowiadał o swoich pasjach, a nawet o tym jak jedna z nich doprowadziła go do mistrzostwa Polski – o tym trzeba posłuchać.

Inną ciekawą kwestią, o której rozmawialiśmy jest ciągła zdolność mózgu do uczenia się. A zatem nie prawdą jest, że z biegiem lat przestajemy się uczyć.

Mało tego!

Dla naszego dobra warto robić wszystko, co będzie zmuszało nas do uczenia się, do poznawania nowych rzeczy, osób, miejsc. Wszystkiego, co będzie pobudzało mózg do pracy. Na szczęście czasy sprzyjają, bo postęp technologiczny niemalże wymusza to na nas.

W naszych czasach nowe znaczenie zyskuje słowo gratyfikacja, czy też satysfakcja.

W życiu zawodowym efekty często przychodzą po upływie określonego lub nie określonego czasu. Ta cierpliwość ma znaczenie i warto być tego świadomym, szczególnie w kontekście wspomnianych wcześniej pokoleń. O tym też rozmawiam z moim gościem.

Grywalizacja – to także temat naszej rozmowy, a raczej możliwość zastosowania grywalizacji, jako narzędzia wspierającego pracę zespołów.

Podczas blisko godzinnej rozmowy poruszyliśmy znacznie więcej niż tylko te wspomniane tematy. Koniecznie posłuchajcie, żeby zachować z niej coś dla siebie.

 

Książka polecana przez Andrzeja:
„Factfulness” Rosling Hans

Kontakt do Andrzeja:
https://www.linkedin.com/in/andrzej-moskalik/

Jak słuchać podcastu:

Podcastów możesz słuchać na urządzeniach mobilnych oraz bezpośrednio ze strony www.
Poniżej linki do najpopularniejszych aplikacji i metod umożliwiających odsłuch:

ANDROID

SPOTIFY

ITUNES

GOOGLE PODCASTS

SPREAKER

STITCHER

CASTBOX

YOUTUBE

Ważne funkcje, to możliwość przyspieszania odsłuchu, co pozwala w krótszym czasie odsłuchać więcej treści. Uwaga – dla wyższych prędkości wymagane jest większe skupienie na słuchanych treściach. Bez tego można w krótkim czasie ominąć wartościową część odcinka.

Co istotne dla słuchaczy…

Warto wspomagać twórców i oceniać ciekawy i wartościowy podcast.
Przyznajemy odpowiednią ilość gwiazdek (maksymalna ilość to najwyższa ocena), a także dodajemy komentarz, który dodatkowo będzie motywował twórcę oraz wpływał na lepszą dostępność podcastu dla innych zainteresowanych podobną tematyką.

Wejdź proszę na mój profil w serwisie Patronite: https://patronite.pl

Miłego słuchania

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

1 komentarz dla “Mit pokoleń i roboty”

  1. Pingback: Artysta, Aktor, Ojciec | Poradnikowo