Mieć, czy nie mieć strategię marketingową?

Kto potrzebuje strategii marketingowej?

 

 

Z pewnością nie każdy, jednak w dobie rozkwitu nowych zawodów, takich jak Influencer, to temat, który nadal interesuje.
Ponieważ zawody są nowe, to i stale uczymy się, jak je wykonywać. Jak wykonywać dobrze.

Strategia marketingowa nie dotyczy wyłącznie influencerów.

Każdy, kto poważnie myśli o swojej działalności, nawet jednoosobowej i dorywczej, to powinien rozważyć przemyślenie strategii. Strategii biznesowej, a także marketingowej.
Dobrze wiedzieć, co się robi i czy robi się to dobrze. Jakie pytania zadać sobie i jak na nie odpowiedzieć, żeby zbudować dobrą strategi?

Zobaczmy:

Co jest / będzie głównym obszarem twojej działalności?
Jakie jest otoczenie rynkowe?
Kto jest Klientem Twoich towarów, czy usług?
Jakie są potrzeby Twoich Klientów?
Jakie są sposoby dotarcia do Twojego Klienta?
W jaki sposób komunikujesz się z Klientami?

To główne i podstawowe pytania, które każdy powinien zadać sobie na etapie budowania strategii marketingowej. A zatem notesy w dłoń i działaj.

Czy strategia raz stworzona zostaje na zawsze i nie wymaga zmian? Pytanie raczej retoryczne, bo mam nadzieję, że odpowiedź jest dla Ciebie oczywista.

Nie!

Strategię należy dostosowywać do zmian, jakie stale zachodzą na rynku. Otwiera się konkurencja, produkty starzeją się i są zastępowane nowymi. Dynamicznie rozwija się technologia, a zasięg powoli staje się nieograniczony.

Dlaczego piszę o strategii?

Moim gościem był Mariusz Łodyga, który jest ekspertem budowania i wdrażania strategii marketingowych. Jego wiedza w tym zakresie wynika z wieloletniego doświadczenia, a mnogość ciekawych przykładów utwierdza w tym przekonaniu.

Zapraszam do wysłuchania naszej rozmowy!

 

Mariusz poleca:
Seth Godin –
Jacek Pogorzelski – Marka na cztery sposoby
Maciej Tesławski – książki wybrane
Al Ries, Jack Trout – 22 niezmienne prawa marketingu
Byron Scharp – How brands grow
Ries & Trout – Positioning the battle of your mind
7 zasad marketingu wg Byrona Sharpa

Mariusz w sieci:
Youtube
LinkedIn
Instagram
Blog

 

Jak słuchać podcastu:

Podcastów możesz słuchać na urządzeniach mobilnych oraz bezpośrednio ze strony www.
Poniżej linki do najpopularniejszych aplikacji i metod umożliwiających odsłuch:

ANDROID

SPOTIFY

ITUNES

GOOGLE PODCASTS

SPREAKER

STITCHER

CASTBOX

YOUTUBE

Ważne funkcje, to możliwość przyspieszania odsłuchu, co pozwala w krótszym czasie odsłuchać więcej treści. Uwaga – dla wyższych prędkości wymagane jest większe skupienie na słuchanych treściach. Bez tego można w krótkim czasie ominąć wartościową część odcinka.

Co istotne dla słuchaczy…

Warto wspomagać twórców i oceniać ciekawy i wartościowy podcast.
Przyznajemy odpowiednią ilość gwiazdek (maksymalna ilość to najwyższa ocena), a także dodajemy komentarz, który dodatkowo będzie motywował twórcę oraz wpływał na lepszą dostępność podcastu dla innych zainteresowanych podobną tematyką.

Wejdź na mój profil w serwisie Patronite: https://patronite.pl
Dziękuję Patronom:
Arturowi i tym „anonimowym” także!!!

Miłego słuchania

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *