B2B, B2C a może H2H?

Wydaje się oczywiste, że wiemy, co znaczą B2B, B2C i nowe H2H

Okazało się, że to nie prawda, więc spieszę z wyjaśnieniem:

B2B – potoczne tłumaczenie, to relacja biznesu z biznesem, czyli taka relacja handlowa, gdzie towar lub usługa sprzedawana jest przez przedsiębiorcę innemu przedsiębiorcy. Biznes do Biznesu.

B2C – nawet jeśli jesteś przedsiębiorcą to i tak najczęściej doświadczasz właśnie tej relacji. Biznes do Klienta, występuje zawsze wtedy, kiedy transakcji dokonuje tak zwany klient końcowy. Kupujesz dla siebie spodnie, telewizor do domu, czy jedzenie, to jesteś C (customer), a sprzedawca to B (Business).

H2H – Jak myślisz, co oznacza ten skrót? H (human) do H (humam), czy relacja człowieka z człowiekiem. Występuje w obu poprzednich modelach, chyba, że B w relacji B2C to automat vendingowy lub biletomat. No i praktycznie wszystkie zakupy na odległość realizowane przez witryny sklepów internetowych.

Skoro znamy już te symbole, to mamy wspólną podstawę do skupienia się na H2H, czyli bardzo bezpośredniej relacji sprzedawcy i klienta realizowanej nie poprzez produkt, ale poprzez potrzebę. Chodzi bardziej o rozwiązanie realnego problemu niż zaspokojenie zachcianki.

H2H to sprzedaż oparta na relacji, wzajemnym zaufaniu i szczerości

To nie realizowanie wyśrubowanych targetów na koniec kwartału, czy tercjału, ale długofalowe wsparcie. To transakcje oparte na wartościach, gdzie cena nie jest najważniejszym elementem.

Marcin Banaszkiewicz, który jest gościem tego odcinka, szerzy, czy jak sam mówi – propaduje tę ideę. Jest ona również bliska i mnie.
Swoje biznesowe doświadczenie zawsze opierałem właśnie na takiej relacji i była ona dobra zarówno dla mnie, jak i moich Klientów.
W takiej relacji klient jest ważny na każdym etapie i nie jest najważniejszy wskaźnik ekonomiczny, czy rentowność transakcji. Mam tu na myśli realizowanie ewentualnych reklamacji i zwrotów, które mogą wystąpić w każdym z powyższych modeli. Co warte podkreślenia, model B2B z H2H, czy B2C z H2H nie wykluczają się, a zdecydowanie uzupełniają.

Marcin często odnosi się do portalu LinkedIn, który traktuje jak swoje biuro, a który często i chyba raczej błędnie traktowany jest jako Medium Społecznościowe B2B. Marcin opowiada, że dziś już nie chcemy takiej, czy tylko takiej relacji. dziś poszukujemy drugiego człowieka i ludzkiego podejścia w biznesie.

Employer advocacy i employer branding

Mogłeś już słyszeć zarówno o employer brandingi, jak i employer advocacy, które bardzo mocno wpisują się w relacje H2H, a raczej są ich nieodłączną częścią. Oczywiście, kiedy przyjmiemy, że realizowane są w sposób prawidłowy.

Z naszej rozmowy dowiesz się nie tylko, co znaczy B2B, B2C i H2H, ale także jak:
– poprawnie realizować strategi employer brandingu
– wdrożyć i realizować employer advocacy
– przekonać do sprzedaży w modelu H2H
– nie warto sprzedawać
– nazwiska komunikują wartości marek

Marcin o sobie:

Marcin Banaszkiewicz – Trener LinkedIn ?? Autor jedynego w Polsce szkolenia Strategia Marki Personalnej, opartego o matematyczny algorytm portalu LinkedIn oraz algorytm ludzkiego oka. Tworzy i wdraża strategie Social Selling i programy Employee Advocacy w największych firmach na świecie. Świadczy unikatową w Polsce usługę mentoringu online, dla Uczestników swoich szkoleń. Twórca programu H2H ❤️ POLSKA. Właściciel firmy mylogo

Marcin Poleca:

„Empatia. Jak odkrycie neuronów lustrzanych zmienia nasze rozumienie ludzkiej natury” – Christian Keysers

Marcin w sieci:

https://www.linkedin.com/in/marcinbanaszkiewicz/

DZIĘKUJĘ ZA WSPARCIE SWOIM PATRONOM!

Wszyscy patroni mają dostęp do treści podcastu i wpisów z wyprzedzeniem. Pomagają mi wybierać gości i tematy do podcastu.
Ja dwoję się i troję, żeby za to wsparcie otrzymali jak najwięcej korzyści. Zapytaj ich, a może i ty zgodzisz się dołączyć do tej sympatycznej gromadki.
Wielkie DZIĘKUJĘ
Zbyszkowi,
Michalinie,
Krzyśkowi,
Wiktorowi
Marcinowi (poprosił o link do dowolnej akcji, więc wybrałem tę)
Marcinowi
Łukaszkowi
Tomkowi (link do akcji charytatywnej)
oraz wszystkim, którzy wolą pozostać anonimowi – Wielkie dzięki!!!

I Ty możesz zostać patronem podcastu. Kliknij poniższy obrazek i zdecyduj.


 

Zapraszam też do zapisania się na podcastowy newsletter!
Wejdź na stronę i przekonaj się, że warto.

Śmiało klikaj obrazek ???

 

 

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *