Biznesowe relacje on i offline

Dzisiaj trudno wyobrazić sobie relacje biznesowe, czy jakiekolwiek inne bez mediów społecznościowych, czy dedykowanych portali zrzeszających wybrane grupy przedsiębiorców.
Były czasy, kiedy wszystkie tego typu relacje masowo przenoszone były właśnie do świata cyfrowego.
Dziś kierunek się odwraca, a przynajmniej w pewnym stopniu.

LinkedIn (wikipedia) – międzynarodowy serwis społecznościowy, specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Serwis założony w grudniu 2002 roku i uruchomiony w maju 2003 roku. W listopadzie 2011 r. portal ten miał ponad 135 milionów użytkowników w wielu krajach.

Znacie?

Jeśli znacie, to usłyszycie kilka ciekawych informacji nie tylko o Linkedin, ale także o inicjatywie lokalnych spotkań analogowych, czyli twarzą w twarz z obecnym lub przyszłym partnerem biznesowym.

Nie wiecie co to jest Linkedin?

Jeśli coś słyszeliście, ale nigdy nie mieliście okazji dowiedzieć się więcej to nadarzyła się wspaniała okazja, żeby o tym posłuchać.
Kto powinien mieć profil na Linkedin i dla kogo przede wszystkim jest dedykowany ten bardzo popularny serwis społecznościowy.

Agnieszka Wnuk, z którą rozmawiałem nie tylko o serwisie Linkedin, ma duże doświadczenie w marketingu branży przemysłowej. Na co dzień zajmuje się zagadnieniem social sellingu, ale jest także ekspertem w temacie Linkedin – choć sama nie mówi o sobie w kategorii eksperta.

Spotkania lokalne

Agnieszka jest organizatorką wydarzeń, które sprzyjają relacjom analogowym, czyli spotkań Linkedin local w Poznaniu, które w mojej ocenie są ciekawą alternatywą dla znajomości i relacji biznesowych prowadzonych wyłącznie w sieci.
To właśnie na takim spotkaniu poznałem i zaprosiłem do rozmowy Szymona Lach, którego możecie posłuchać w odcinku #004 mojego podcastu na temat sprzedaży.
Te spotkania to także okazja do posłuchania ciekawych wystąpień, bo każde ma kilku prelegentów, a każdy z nich bogate doświadczenia zawodowe, którymi dzieli się przy okazji takich właśnie spotkań.

Wystarczy zerknąć na wypełnienie sali i miny uczestników, a także zaangażowanie prelegentów, by poczuć atmosferę tych spotkań.
Jako, że odbywają się one w wielu miastach w kraju i mają zbliżony koncept, a czasem nawet wspólnych prelegentów, to możecie doświadczyć tej atmosfery na własnej skórze.

Agnieszka prowadzi także warsztaty dla osób i firm chcących korzystać z wszystkich możliwości, jakie daje Linkedin.

Mówiliśmy o:
Social Sellingu – to nic innego jak wykorzystanie portali społecznościowych do bezpośredniej interakcji z klientem (więcej szukaj w sieci) 😉
Cold calling – praktyka kontaktowania się, zazwyczaj telefonicznego, z nieznajomą i niespodziewającą się tego osobą. Jest to np. kontakt handlowca z potencjalnym klientem w celu zaproponowania produktu czy usługi.
Research – zbieranie informacji na konkretny temat, wyszukiwanie informacji o czymś, czy o kimś
Copywriting (ang.) – (wikipedia) pisanie tekstów do publikacji i sloganów reklamowych.
Copywriting (wikipedia) – etap artystyczny w tworzeniu reklamy. Copywriter bierze udział w całym procesie jej kreowania, najczęściej pisząc teksty oraz scenariusze spotów telewizyjnych, radiowych, kreacji internetowych (jak np. bannery) oraz teksty dla stron internetowych, broszur reklamowych, ulotek itd. Copywriter powinien znać potrzeby konsumentów oraz ich zachowania, sztukę perswazji i cechować się zarówno oryginalnością, jak i pomysłowością.

 

 

Odcinek podcastu z Szymonem Lach – nie tylko o sprzedaży

Statystyki Linkedin

Książki, które poleca (lub nie poleca) Agnieszka Wnuk:
Odwracanie Marki – Neumeier Marty
Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy – Wrycza-Bekier Joanna
Biblia copywritingu – Puzyrkiewicz Dariusz
Strategie marketingowe polskich przedsiebiorstw na rynkach zagranicznych – Wojciech Grzegorczyk
Fanatyczne poszukiwania klientów. Budowa efektywnych kanałów sprzedaży – Jeb Blount, Weinberg Mike
Twoja rola w zespole – Belbin Meredith
Jednominutowy menedżer – Ken Blanchard

 

 

Agnieszkę można znaleźć:
Linkedin – https://www.linkedin.com/in/wnukagnieszka/
Strona www – https://agnieszkawnuk.com/

 

 

Jak słuchać podcastu:

Podcastów możesz słuchać na urządzeniach mobilnych oraz bezpośrednio ze strony www.
Poniżej linki do najpopularniejszych aplikacji i metod umożliwiających odsłuch:

ANDROID

SPOTIFY

ITUNES

SPREAKER

YOUTUBE

STITCHER

Ważne funkcje, to możliwość przyspieszania odsłuchu, co pozwala w krótszym czasie odsłuchać więcej treści. Uwaga – dla wyższych prędkości wymagane jest większe skupienie na słuchanych treściach. Bez tego można w krótkim czasie ominąć wartościową część odcinka.

Co istotne dla słuchaczy…

Warto wspomagać twórców i oceniać ciekawy i wartościowy podcast. 
Przyznajemy odpowiednią ilość gwiazdek (maksymalna ilość to najwyższa ocena), a także dodajemy komentarz, który dodatkowo będzie motywował twórcę oraz wpływał na lepszą dostępność podcastu dla innych zainteresowanych podobną tematyką.

Możesz mnie wesprzesz?


Po długich namysłach zdecydowałem się założyć profil na Patronite.pl.
Dzięki Patronite możecie budować bliskie relacje z twórcami, a także może kiedyś stać się partnerami w biznesie.
W patronite budowanie relacje opiera się na prostej zasadzie subskrypcji finansowej, dlatego jeśli uznasz materiał za wartościowy zechciej mnie wesprzeć. Z góry serdecznie dziękuję!

Wejdź proszę na mój profil w serwisie Patronite: Patronite

Możesz także przeczytać w tym wpisie, dlaczego podjąłem taką decyzję.

Zapraszam do wysłuchania odcinka.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

15 komentarzy dla “Biznesowe relacje on i offline”

  1. Pingback: Po co nam Toastmasters | Poradnikowo

  2. Cześć Wojtek,
    Przesłuchałem właśnie ten odcinek podcastu i mogę powiedzieć, że bardzo mi się spodobał! A co dokładnie? Słuchało mi się Was (Ciebie i Agnieszki) bardzo dobrze. Oboje potrafiliście przybliżyć słuchaczowi w prosty sposób, co to jest LinkedIn w ogóle i inicjatywa LinkedInLocal. Podpisuje się obiema rękami pod tym, co mówiliście na temat obecnych 20-letnich ekspertów;) Mam podobne obserwacje. Spotkałem też osobiście kilku samozwańczych ekspertów 😉 No a nie da się być takim ekspertem, nie posiadając odpowiedniego bagażu doświadczeń. Zapamiętam na pewno na dłużej pytanie, które zadała Agnieszka – „Co stoi za Twoją ekspresywnością. Jakie masz sukcesu w swojej dziedzinie?”. Dzięki za ten odcinek 🙂

    1. Pawle! Kapitalny komentarz! Bardzo dziękuję, że podzieliłeś się swoimi spostrzeżeniami.

  3. Kolejny odcinek w którym okrywa się „ekspertom małolatom”. Chyba wcielę się w adwokata diabła, bo znam wielu pseudo-expertów, którym siwe włosy w niczym nie pomagają :p

    1. Słuszna uwaga Arturze. Szron na włosach nie czyni ekspertem, ale zgodzisz się chyba, że młodzianowi daleko do eksperta. Wyłączając oczywiście tych, którzy w danej dziedzinie lub dyscyplinie kształcą się i doświadczają od dziecka.

  4. Podoba mi się zwrot w stronę ludzkich kontaktów. Bardzo mocno kibicuję tej inicjatywie. Według mnie sieć pomaga zbierać kontakty, ale spotkanie na kawie daje po prostu lepszy klimat.

  5. Cześć,

    podpowiesz Wojtek jakim sprzętem było to nagrywane?
    Mam na mysli czy oboje byliście online czy na miejscu? 🙂

    Podpowiedz proszę,
    dzięki!
    Łukasz

  6. Muszę przyznać, że cieszy mnie fakt pojawienia się w moim mieście wspaniałych kobiet pragnących networkingu ? dotychczas podziwiałam to jedynie z ekranu i podziwiałam inne miasta za takie spotkania.

    1. Znam takie osoby… Nie każdemu przypada do gustu taka forma zdobywania wiedzy, poznawania doświadczeń innych. Może nie znalazłaś swojego tematu… 😉